Mjölk utan kalorier?

Idag har jag fått i mig, (hittils), ca. 250 kcal.

Två mackor, 136 kcal, med lite, lätt messmör, ca 10 gram, 25 kcal.
Dessutom tre koppar kaffe med totalt 1½dl mjölk, 90 kcal.

FAN att jag älskar kaffe med mjölk, kan de inte uppfinna kalori-fri mjölk?

Jag tycker det är mycket bättre med en ½ dl vanlig mjölk, blandat med ½ dl vatten, än tex. mini eller lätt mjölk. Tycker att det blir mer smak då.

Men laktosfri mjölk innehåller lite mindre kcal än vanlig mjölk, antagligen eftersom mjölksockret är nedbrutet av enzymer, vad vet jag? Kommer inte riktigt ihåg hur det låg till med kalorierna i de olika mjölkarna, vet bara att jag hällre väljer laktosfri lättmjölk än mini mjölk. =)

Kramar!

Kommentarer
Postat av: nelmo

men mjölk är ju bra att dricka och det gör ju absolut inget när det är sådär lite! 10 minuter promenad och poff så är det borta så man måste inte ens tänka på det !:)

2008-11-07 @ 15:33:05
URL: http://nelmoo.blogg.se/
Postat av: Therese

Det är absolut inte hälsosamt att tänka så!

2008-11-07 @ 17:42:09
URL: http://tlindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0