Inte nöjd..med kalorierna..

Det blev "familjemiddag" igår, visserligen är jag vegetarian, så jag fixade ändå min egen mat, fast jag tycker det blev för mycket kcal, om jag räknade rätt, vet inte riktigt.

1 quorn burgare, värmd i micron, 80 kcal
ca. 65 g potatis, 60 kcal
salladsblad och gurka, 200 g, 30 kcal.

tot - 170 kcal kanske.

Sen var jag irriterad så jag käkade två knäckemackor med créme bonjour, 110 kcal.

Jag tror dagens intag blev ca. .550 kcal

Så idag nu på morgonen blir det bara kaffe med ännu mindre mjölk. 1/8 dl - 7 kcal.
Det blir väl tre koppar, dvs. ca. 35 kcal. (räknat med kaffets inehåll också)

Tror jag tar en halv tallrik havregrynsgröt också, 60 kcal säger vi. (Uppåt avrundat)

tot - 95 kcal.

Kommentarer
Postat av: Lisa I

Om du går under ett visst kaloriintag så går kroppen in i svälttillstånd och kommer att dra ner allt på sparlåga, så att du får svårare att gå ner i vikt. Även om du redan antagligen är för smal och vill gå ner mer, så måste du äta ändå för att kunna göra det, för att hålla fettförbränningen och den övriga förbränningen igång. Och träna, för kroppen kommer att bryta ner muskler och försöka spara så mycket av fettet som möjligt, så länge som möjligt. Jag vill inte ge bantningsråd, eftersom jag levde i anorexiahelvetet i över 20 år, men tänk på att du behöver få in energi också.

Kram!

2008-11-15 @ 18:34:37
URL: http://lynxia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0